Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Swing o wyglądzie Jazza dla Torunia

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-12-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Swing o wyglądzie Jazza dla Torunia
Dzisiaj w Toruniu podpisano umowę na zakup taboru tramwajowego i modernizację zajezdni tramwajowej MZK. Zajmie się tym Pesa, która dostarczy 12 Swingów - 6 krótkich i 6 dłuższych, pięcioczłonowych. Nowe Jazzy nie spełniały kryteriów przetargu.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 12 sztuk nowych niskopodłogowych wagonów tramwajowych, w tym 6 sztuk wagonów trójczłonowych długości ponad 19 m i pojemności 123 osób oraz 6 sztuk wagonów pięcioczłonowych o długości 30 mi pojemności 207 osób.

- Tramwaje mają być wyposażone m. in. w klimatyzację w przedziałach pasażerskich, monitoring, system informacji pasażerskiej, automaty biletowe, platformy umożliwiające wejście i wyjście osobom niepełnosprawnym - informuje Piotr Reich z MZK w Toruniu. Zakup finansowany jest z emisji obligacji oraz dotacji unijnej. Pierwszy tramwaj ma dotrzeć zgodnie z umową w rok od momentu podpisania umowy, natomiast wszystkie mają dotrzeć do 30 września 2015 r.

Za 12 nowych tramwajów wraz z dostawą specjalistycznego wyposażenia obsługowego w ramach projektu Toruń będzie musiał zapłacić Pesie 92,5 mln złotych. Będą to nietypowe tramwaje. Ze względu na konieczność zastosowania klasycznych osi, nie mogłyby to być nowe tramwaje Jazz, które zamówiła Warszawa i Gdańsk. Będą jednak miały zbliżony do podstawowej wersji Jazzów wygląd, na co wskazuje załączona wizualizacja. Na szczęście, nie będzie znanych z Warszawy skosów przy podłodze, co zmniejszy przerwę między drzwiami tramwaju a peronami przystankowymi.

Dlaczego MZK wymagało klasycznych osi? To rozwiązanie  prostsze w codziennej eksploatacji. Wadą jest natomiast to, że podłoga jest położona generalnie wyżej i ma większe różnice wysokości, niż w Jazzie. Wózki Swingów dla Torunia będą posiadać dwa stopnie odsprężynowania.

Nowe tramwaje będą dostosowane do wąskiego prześwitu 1000mm, którym charakteryzują się toruńskie torowiska. Każdy będzie wyposażony w 4 silniki o mocy 105kW. Tramwaje będą mogły rozpędzić się do 70 km/h, a hamując - oddawać energię do sieci trakcyjnej. W przyszłości będzie można również zamontować w nich baterie do gromadzenia tej energii na pokładzie - ze względu na wciąż nie do końca ozwiązany problem wykorzystania energii z rekuperacji.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5